زیارت کربلا معلی با تور گردشگری مذهبی

تور کربلا
فهرست مطلب

هر ساله بسیاری از شیعیان سراسر دنیا بالاخذ هموطنان عزیز کشورمان جهت زیارت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل به کربلا معلی به واسطه تورهای گردشگری مذهبی سفر میکنند. نیکان گشت بیش از دو دهه است که افتخار خدمت رسانی به زائران کربلا معلی را داشته و همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات نوین و فراهم نمودن شرایط آسان برای علاقمندان به زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس با شرایط اقساطی و قیمت مناسب زیر نظر سازمان حج زیارت به شهر کربلا مسافرت کنند.
شیعیان و هواداران برای حاجت گرفتن از امام حسین (ع) و همچنین حضرت ابوالفضل (ع) هر ساله در ماه های قمری مخصوصا ماه های محرم و صفر به شهر کربلا معلی با تورهای گردشگری مذهبی سفر میکنند.

مکان های زیارتی و گردشگری شهر کربلا

بسیاری از افراد هنگامی که اسم زیارت کربلا و یا تور کربلا به گوششان می خورد ذهنیتشان تنها به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) می رود؛ اما باید توجه داشت که تور کربلا تنها محدود به زیارت از حرم سرور و سالار شهیدان نشده و بازدید از شهر های نجف ، سامرا و کاظمین را نیز شامل می شود.

حرم امام حسین(تور نجف نقطه آغاز زیارت کاروان کربلا)

تور نجف یکی از تورهای مذهبی بسیار پر طرفدار است که برخی آن را به صورت مجزا از تور کربلا نیز ثبت نام می کنند اما باید توجه داشت که بازدید از شهر سامرا همانطور که در عنوان نیز به آن اشاره شده است نقطه آغاز زیارت کاروان کربلا نیز هست چرا که مقبره حضرت علی (ع) بزرگ شیعیان عالم در این شهر قرار دارد. شایان ذکر است که مقبره مختار ثقفی، مسجد کوفه، مرقد میثم تمار و قبرستان وادیاسلام نیز در این شهر قرار داشته و جزو مناطق تاریخی و پر بازدید شهر نجف به خصوص در بخش مذهبی به شمار می روند.

زیارت کربلا

تور کاظمین جدایی ناپذیر ترین بخش از تور زیارت کربلا

همانطور که در تیتر نیز به آن اشاره شد تور کاظمین جزو جدایی ناپذیری از تور کربلا است چرا که حرم مطهر امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در آنجا قرار دارد.

تور سامرا یک زیارت نیم روزی

به دلیل نا امنی هایی که در این منطقه حاکم شده بازدید از محدوده سامرا کاملا گذرا و با حفظ تدابیر امنیتی انجام می شود؛ به عبارتی می توان گفت کاروان زیارتی کاملا گذرا جهت عرض ارادت به امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) به سمت این شهر حرکت می کند.

تور هوایی کربلا بهتر است یا تور زمینی

تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا در بازه های مختلفی از سال اجرا می شوند اما اینکه کدام یک را مخاطبان بهتر از دیگری به شمار می آورد به مباحث مختلفی بستگی دارد بر فرض مثال اربعین یکی از آن بازه های زمانی است که تعداد کثیری از افراد حتی پیاده روی اربعین را به رفتن از طریق هوا یا زمین ترجیح می دهند. اما اینکه کدام یک از این دو بهتر از دیگری هستند به هزینه و میزان تحمل سختی فرد بستگی دارد.

چرا زائران در سامرا اقامت نمی کنند؟

اینکه چرا با وجو مقبره امام هادی (ع) و اما حسن عسگری (ع) در شهر سامرا اما زائران امکان ثبت تور سامرا و یا حتی اقامت در این شهر را ندارند تنها به دلیل اندیشیدن تمهیدات امنیتی و جو حاکم شده در این منطقه است که افراد را ناگزیر کرده تا نتوانند به درستی در این شهر اقامت و یا به این دو امام عزیز عرض ادب کنند.

زیارت کربلا

مناسب ترین زمان رزرو تور کربلا چه موقع است؟

اینکه مناسب ترین زمان رزرو تور کربلا چه موقع است و یا مناسب ترین زمان زیارت کربلا چه زمانی است ؟ سوالی است که بسیاری از افراد آن را سوال می پرسند اما پاسخی که می توان به آن داد به مسائل مختلفی وابسته است که بخشی از آن به خلق و خوی زائران نیز باز می گردد. بر فرض مثال آب و هوای کربلا در برخی فصول برای بعضی مناسب و بعضی دیگر نامساعد است که خب این بی ارتباط با سلیقه شخصی نیست به عنوان مثالی دیگر می توان گفت رزرو تور کربلا در اربعین به شدت زیاد و جمعیتی که برای زیارت به این شهر از طرق مختلف ( پیاده روی اربعین، سفر زمینی به کربلا، سفر هوایی به کربلا و … ) می آیند نیز کثیر است و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد شیفته این فضای عرفانی شده و بخواهند تا به هر طریقی در آن شرکت داشته باشند اما بسیاری از افراد هم دلشان می خواهد تا در فضایی آرام زیارت و راز و نیاز کنند.

قیمت تور کربلا

قیمت تور هوایی کربلا و قیمت تور زمینی کربلا اولین سوالی است که مخاطبان آن را می پرسند اما نکته ای که بسیار بیشتر از قیمت تور زیارتی کربلا اهمیت دارد این است که امکانات رفاهی هر یک چیست و شامل چه شرایطی می شود( منظور از شرایط هتل و اقامتگاه های زائران، منوی غذایی که در طول سرو می شود، شرایط حمل و نقل، تعداد مکان هایی که در طول سفر کاروان زیارتی برای بازدید از آن می روند و …)

البته بسیاری از مجموعه هایی که کاروان زیارتی به کربلا می برند برای آنکه تمامی اقشار جامعه بتوانند از این سفر زیارتی فیض ببرند شرایط تور اقساطی کربلا را برای افراد می گذارند تا این شرایط برای همه یکسان باشد.

زیارت کربلا

تور کربلا از تهران

از آنجایی که مذهب نقش پر رنگی در تمام زمینه های زندگی ایرانیان دارد به جرئت می توان گفت که تورهای زیارتی داخلی و خارجی از تمام شهر های ایران مخاطبان بسیاری را شامل می شود اما تهران از آنجایی که پایتخت کشور و نسبتا پر جمعیت است تور کربلا از تهران به هر طریق ( تور هوایی کربلا از تهران و تور زمینی کربلا از تهران ) به مراتب ثبت پر شمار تری دارند.

قیمت تور کربلا در چه زمان هایی گران تر است ؟

اینکه قیمت تور کربلا در چه زمانی ارزان تر و یا گران تر است به موارد بسیاری حتی به آب و هوای این محدوده نیز بستگی دارد. طبیعتا هزینه تور کربلا در اعیاد یکسان با زمان های عادی دیگر در سال نیست. از آنجایی که آب و هوای عراق کویری و خشک است تقاضا مردم برای تور کربلا در زمستان و پاییز به مراتب از دیگر زمان های سال بیشتر است. مناسبت هایی که در آن هزینه تور های زیارتی افزایش می کنند با تمامی این تفاسیر برخی از آنها به شرح ذیل می باشند …

هزینه تور کربلا در شهادت و ولادت امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل، عید مبعث، عید قربلا، عید غدیر خم، دهه اول و دوم محرم، اربعین حسینی، شهادت و ولادت امام حسن عسگری، شهادت و ولادت امام جواد، دهه های دوم و سوم ماه صفر و …

هزینه تور کربلا برای کودک چقدر است ؟

حقیقتا این سوال نیز مانند دیگر سوالات وابسته به زمان ، هتلی که در آن اقامت می کنید، طریقه ای که برای سفر انتخاب می کنید ( هوایی ، زمینی ، پیاده روی اربعین و … ) و … دارد اما قوانینی وجود دارند که برای کودکان هنگام سفر صدق می کنند و سبب می شوند تا هزینه سفر آنها به مراتب کاهش پیدا کنند بر فرض مثال تور هوایی کربلا برای کودکان شامل ده درصد هزینه کمتر نسبت به بزرگسالان است.  ( البته این نکته شایان ذکر است که این مابه تفاوت تنها شامل 20 درصد از قیمت سفر می شوند چرا که خدماتی که به کودکان ارائه داده می شوند تفاوتی با بزرگسالان نمی کند)

زیارت کربلا

تورهای زمینی کربلا از چه مرز هایی عبور می کنند؟

تورهای زمینی کربلا جزو ارزان ترین تورهای زیارتی موجود به شمار می روند به همین دلیل اگر دنبال ارزان ترین راه برای سفر به کربلا می گردید تورهای زمینی مناسب ترین انتخاب برای شما به شمار می روند. البته حمل و نقل در تورهای زمینی نیز با استفاده از اتوبوس های vip انجام می شود. مرزهایی که تورهای زمینی از آن عبور می کنند به شرح ذیل می باشند…

  1. مرز مهران که بسیاری از تور ها آن را برای عبور انتخاب می کنند مناسب ترین مرز برای زائرانی است که در بخش های شمالی، یخش غربی و شهرهایی چون قم، تهران و کرج زندگی می کنند.
  2. مرز چذابه که مناسب ترین راه عبور مرزی برای استان های مرکزی مانند اصفهان، کهکیلویه و بویر احمد می باشد.
  3. مرز شلمچه مناسب ترین مرز برای زائرانی که در استان های جنوبی کشور زندگی می کنند.
  4. مرز خسروی که گذر از آن با توجه به حاکم بودن شرایط امنیتی در منطقه توسط بعضی از تورها مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر دلار بر افزایش قیمت تورهای کربلا

از آنجایی که با بالا رفتن قیمت دلار هزینه پرواز های هوایی به کربلا و اقامت در هتل های کربلا افزایش پیدا می کند پس بدیهی است که تاثیر آن بر قیمت کلی سفر به کربلا میز تاثیر خواهد گذاشت.

زیارت کربلا

هتل های عراق

در یک تفسیر جامع باید گفت که سیستم هتل داری در کشور عراق به کیفیت دیگر کشورها نیست و این موضوع در مورد تمامی آنها صدق می کند البته این نکته نیز شایان ذکر است که مسیری که شما برای سفر به عراق انتخاب می کنید نیز بی تاثیر در کیفیت نهایی که نسیبتان خواهد شد نیست با تمامی این تفاسیر برخی از هتل های کشور عراق در شهر های زیارتی به شرح ذیل می باشند …

  1. هتل های شهر کربلا : هتل جواهر، هتل لارسا، هتل سلطان، هتل جنه الکوثر، هتل المیالی، هتل نهرالجنه و هتل جابر
  2. هتل های شهر نجف: هتل کروان پلاس، هتل نسیم، هتل قصر العرب، هتل مدینه
  3. هتل های شهر کاضمین : هتل الزهرا و هتل المنیر

شرایط اخذ ویزا کربلا

اینکه آیا بدون ویزا می توان به عراق سفر کرد یا خیر یکی از متداول ترین سوالاتری است که در وهله اول زائران می پرسند که در پاسخ باید گفت قوانینی که به تازگی وضع بین ایران و عراق وضع شده اند بر مبنای حذف روادید بین این دو کشور هستند؛ منظور از این کلمه این است که برای سفر به عراق نیازی نیست تا مردم ایران برای اخر ویزا عراق اقدامی کنند و تنها با در دست داشتن پاسپورت ( با حدااقل 6 ماه اعتبار) می توانند وارد خاک این کشور شوند.

نکته جالب :  مردم ایران عادت دارند تا در مراسم های مختلف و یا هنگامی که برای نماز می ایستند چادر رنگی به سر کنند اما مردم عراق پوشیدن چادر رنگی برای زنان را زشت می دانند و این برای بسیاری از زائران سوال است که چرا پوشیدن چادر رنگی در عراق ( کربلا ) مناسب نیست در پاسخ تنها می توان گفت که این عقیده کاملا وابسته به فرهنگ مردم این کشور است و پیش زمینه خاصی را شامل نمی شود.