مکان های تفریحی

مکان های تفریحی
فهرست مطلب

مکان‌های تفریحی مکان‌هایی هستند که مردم برای تفریح ​​و خوشگذرانی و گذراندن اوقات خوب با حال خوش می‌روند. این مکان‌ها می‌توانند شامل چیزهای مختلفی مانند پارک‌ها، موزه‌ها، سینماها، تئاتر و کنسرت‌ها باشند. افراد در این مکان‌ها می‌توانند از فعالیت‌های مختلفی مانند بازی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، شرکت در نمایش‌ها و رقصیدن لذت ببرند. مکان‌های تفریحی می‌توانند مکان‌هایی عالی برای ملاقات با دوستان و خانواده، یادگیری چیزهای جدید و استراحت و فرار از استرس باشند.

مکان های تفریحی به طور کلی در دو دسته خلاصه میشوند، مکان های تفریحی درون شهری و برون شهری که در ادامه هر یک از آنها را به شکل خلاصه برایتان توضیح میدهیم.

مکان های تفریحی اصولا برای عوض شدن حال انسان ها یا به شکل صنعتی یا طبیعی ساخته شده اند تا برای چند لحظه ام که شده فرد احساس بد یا منفی نداشته باشد.

از نظر روانشناسی تفریحات لازمه هر انسان برای سلامت روان تایید شده است، چرا که بدون شادی انسان ها موجوداتی منزوی و افسرده خواهند بود.

در نظر داشته باشید که انسان ها به شکل کلی به دنبال تفریح هستند و به طور غریزی به دنبال شادی و تفریح میروند، بنابراین برای اینکه غریزه هایتان را دنبال کنید ابتدا باید بدانید که در درون شهر یا خارج از آن کجا را با این عنوان میتوان معرفی کرد.

البته برخی نیز به سفر های زیارتی علاقمندند و برایشان تفریح به حساب میاید که یکی از کشور ها برای بازدید این افراد در خاورمیانه کشور عراق میباشد.(برای بازدید از شهر های زیارتی عراق کلیک کنید)

مکان های تفریحی داخل شهر

مکان های تفریحی داخل شهر

داخل تمامی شهر ها حداقل یکی از مکان های تفریحی زیر وجود دارد، در حقیقت با پیشرفت های چشمگیری که دنیا به خود دیده، امروزه حتی روستا ها هم به گونه ای گسترش پیدا کرده اند که مکان ها تفریحی متعددی را در خود گنجانده اند.

از برترین نمونه مکان های تفریحی داخل شهر ها میتوانیم به مراکز زیر اشاره داشته باشیم، هر چند همگی آنها را میشناسید، اما با توضیحی مختصر درباره هر یک از آنها شما را با شناخت بیشتر همراهی میکنیم:

  1. پارک‌ها: پارک‌ها مکان‌های عالی برای قدم زدن، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک هستند. بسیاری از پارک‌ها همچنین دارای زمین‌های بازی برای کودکان، زمین‌های تنیس، زمین‌های والیبال و استخرها هستند.
  2. موزه‌ها: موزه‌ها مکان‌های عالی برای یادگیری در مورد تاریخ، هنر، علم و فرهنگ هستند. بسیاری از موزه‌ها همچنین دارای نمایشگاه‌های تعاملی و برنامه‌های آموزشی هستند.
  3. سینماها: سینماها مکان‌های عالی برای تماشای فیلم‌های جدید و قدیمی هستند. بسیاری از سینماها همچنین دارای سالن‌های VIP با صندلی‌های راحت‌تر و منوی غذا و نوشیدنی هستند.
  4. تئاتر: تئاتر مکان‌های عالی برای تماشای نمایش‌های زنده مانند تئاتر موزیکال، درام و کمدی هستند. بسیاری از تئاتر‌ها همچنین دارای برنامه‌های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان میباشند.
  5. کنسرت‌ها: کنسرت‌ها مکان‌های عالی برای تماشای اجراهای زنده موسیقی هستند. بسیاری از کنسرت‌ها همچنین دارای غذا و نوشیدنی‌های متنوع در محل برای مصرف شما عزیزان هستند.
مکان های تفریحی خارج شهر

مکان های تفریحی خارج شهر

در زندگیه تمامی ما ایرانیان حتما پیش آمده که به طبیعت خارج از شهر برای گذراندن ساعاتی از روز برویم و از تمامی اوقات خود لذت کافی را ببریم، بنابراین بهتر است از تمامی مکان های تفریحی آن هم خارج از شهر که میتوانیم دیدنشان را تجربه کنیم بشناسیم.

توصیه میکنم بجای مکان های تفریحی درون شهری که به دست بشر ساخته شده اند و مملو از فرکانس های مغزی منفی میباشند، بهترین راه حل رفتن به طبیعت و گذراندن اوقات خود در طبیعت است.

بهترین مکان های تفریحی خارج از شهر شامل موارد زیر میشود:

  1. پارک‌های ملی: پارک‌های ملی مکان‌های عالی برای پیاده‌روی، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کمپینگ، ماهیگیری، قایق‌سواری و تماشای حیات وحش هستند. بسیاری از پارک‌های ملی همچنین دارای آبشارها، دریاچه‌ها و کوه‌ها هستند.
  2. جنگل‌ها: جنگل‌ها مکان‌های عالی برای پیاده‌روی، دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کمپینگ هستند. بسیاری از جنگل‌ها همچنین دارای رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و چشمه‌ها هستند.
  3. سواحل: سواحل مکان‌های عالی برای شنا، آفتاب گرفتن، شن بازی و پیاده‌روی هستند. بسیاری از سواحل همچنین دارای امکاناتی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و تخت‌های آفتابگیر هستند.
  4. کوه‌ها: کوه‌ها مکان‌های عالی برای پیاده‌روی، کوهنوردی، اسکی و اسنوبورد هستند. بسیاری از کوه‌ها همچنین دارای چشم‌اندازهای خیره‌کننده هستند.
  5. دریاچه‌ها: دریاچه‌ها مکان‌های عالی برای شنا، قایق‌سواری، ماهیگیری و پیاده‌روی هستند. بسیاری از دریاچه‌ها همچنین دارای سواحل و امکاناتی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و تخت‌های آفتابگیر هستند.
مکان های تفریحی تهران

بهترین مکان های تفریحی تهران

به جرات میتوانم بگویم که استان تهران، پایتخت کشور عزیزمان ایران، با اینکه مناطق طبیعی زیادی ندارد، اما در بطن خود مکان های تفریحی و تاریخی بسیاری دارد که میتوانید از انها بهره ببرید و روزهای خود را بگذرانید.

در ادامه به معرفی بهترین جاهای تهران میپردازیم تا اگر یک زمانی برای دور زدن های شبانه یا تفریح با خانواده به دنبال جایی بودید، این مکان ها را در لیست خود قرار دهید:

  • کاخ گلستان: کاخ گلستان مجموعه ای از کاخ ها، باغ ها و موزه ها است که در مرکز تهران واقع شده است. این مجموعه در قرن 18 ساخته شد و زمانی محل اقامت پادشاهان قاجار بود. امروزه کاخ گلستان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران است.
  • برج میلاد: برج میلاد بلندترین برج ایران و یکی از بلندترین برج های خاورمیانه است. این برج در سال 2008 افتتاح شد و دارای یک رستوران گردان، یک موزه و یک سکوی دید است.
  • پارک ارم: پارک ارم بزرگترین پارک تفریحی ایران است. این پارک دارای بیش از 100 جاذبه مختلف از جمله ترن هوایی، چرخ و فلک و بازی های آبی است.
  • بازار بزرگ تهران: بازار بزرگ تهران یکی از بزرگترین بازارهای سنتی ایران است. این بازار در قرن 13 ساخته شد و دارای بیش از 10 هزار مغازه است که انواع کالاها از جمله طلا و جواهر، پارچه، صنایع دستی و مواد غذایی را می فروشند.
  • کافه یخی نیاوران : شاید کمی گران  بنظر برسد اما  تصور کنید در گرمایه کشنده تابستان به یخ فضای برفی و زمستانی وارد شوید، بینظیر است نه؟!
  • ایران مال: بزرگترین پروژه مال در خاور میانه است که در شهر چیتگر قرار گرفته و وسعتی غیر قابل وصف دارد.
مکان های تفریحی شمال

بهترین مکان های تفریحی شمال کشور

شمال کشور مملو از مکان های تفریحی مختلف و متنوع است، که باعث شده هر ساله  در فصل های مختلف، بسیاری از افراد برای بازدید از شمال کشور در استان های مختلف آن به این مناطق سفر میکنند.

از مناطق گردشگری شمال کشور عزیزمان ایران میتوانیم موارد زیر را معرفی کنیم:

  1. رشت: پارک مینیاتورها، باغ دولت آباد، باغ جنگلی ملک اشتر، بازار و کلیسای وانک.
  2. ماسال: روستای کومله، شهرک صنعتی چابکسر، روستای گوراب‌زرم، چشمه آب‌سرد و چشمه بارو.
  3. بندر انزلی: جنگل‌های هیرکان، جاده‌ی دریاچه خزر به انزلی، سواحل دریاچه خزر، پارک جنگلی بندر انزلی و کوهستان توپ‌قلات.
  4. رامسر: مرجان‌کلاته، دریاچه رامسر، کاخ سفید، تنکابن، سواحل دریاچه تنکابن.
  5. گیلان‌غرب: روستای ماسوله، شالیزار، روستای لاهیجان.
  6. رودبار: روستای ماسوله، شهر چاف و چمخاله.
  7. ساری: جنگل‌های شیرود، پارک ملت، جاده‌ی شهرکرد تا سرخ‌کلا، دریاچه‌ی ترشک.
  8. قائم‌شهر: جنگل‌های سلمان‌شهر، روستای شاندرمن، جاده‌ی چمستان تا سیسنگان.
  9. بابل: جاده‌ی بابل تا چالوس، پل رومی بابل، قلعه چیشم، مسجد جامع بابل.

این موارد از بهترین مکان های تفریحی و گردشگری در شمال کشورمان است.

مکان های گردشگری جنوب کشور

جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی جنوب کشور

مناطق جنوبی کشور عزیزمان ایران در بخش جنوبی خود از جاذبه های گردشگپری بسیاری برخوردار است که میتواند در زمینه های مختلف هم برای توریست های خارجی و هم برای گردشگران داخلی  بسیار پر بازدید باشد.

از دسته مهمترین مناطق و جاذبه های گردشگری در جنوب ایران شامل این موارد میباشد:

  1. شیراز: باغ ارم، مسجد نصیرالملک، حافظیه، سعدیه، باغ اقتصادی نیایش، دروازه‌های ورودی شیراز (دروازه قرآن، دروازه داریوش).
  2. یزد: مسجد جامع یزد، ایوانکی عبدالحمید، آتشکده، ارگ امیرچخماق.
  3. اصفهان: میدان نقش جهان، امام مسجد جمکران، کاخ عالی‌قاپو، باغ علوی، خانه‌های قدیمی و کوچه‌های سنتی اصفهان.
  4. یزد: بیابان کویر لوت، دژکام، کاروانسرای زندیه، باغ فین، تپه مروست، شهرک کهن.
  5. هرمزگان: جزیره قشم، کوه هنگام، جزیره هنگام، کوه دنا، مناطق آبی و سواحل جنوب هرمزگان.
  6. کرمان: باغ شاه‌نعمت‌الله و کاروانسرای زردک، مسجد جامع کرمان، چهل‌تنگ کرمان.
  7. بندرعباس: جزیره هرمز، شهرک محمدیه، مسجد جامع بندرعباس.
  8. کرمانشاه: تخت جمشید، بیستون، کوه بیستون، سنگ نبشته‌های ایلامی.
  9. خراسان جنوبی: مسجد جامع بیرجند، حمام حاج آقا علی، برج ابریشم بیرجند.
  10. امیدواریم از موارد بالا بهره کافی را برده باشید.