خاطرات دو شب اقامت در کربلا

اقامت در کربلا
فهرست مطلب

خیلی از ما در زندگی خود تجربه تصمیمات یهویی را داشته  ایم و حتی از آن نهایت لذت را برده ایم .برای من تجربه قشنگی بود، چون به خودم آمدم و چمدان به دست در فرودگاه منتظر بودم که از پشت بلندگو اعلام کردن : مسافرین مقصد نجف به خط 2 …

بله درست حدس زدید، قشنگ ترین تجربه ای که من تا به این سن حس کرده ام ، زیارت حضرت عشق و امام معصوم شیعیان امام حسین(ع) در شهر کربلا بود. شور و شوقی که قبل از زیارت آقا امام حسین(ع) در من به وجود آمده بود یک هفته ذهنم را درگیر کرده بود که چطور میتونم به مراد دلم برسم.

چطور به شهر کربلا برسیم

راه های سفر و اقامت در کربلا

خیلی گیج شده بودم و نمیدانستم چطور میتوانم به کربلا برسم و حتی نمیدانستم شرایط اقامت در کربلا به شکل و چه شرایطی است. ایا خودم میتوانم برم یا باید از تور های گردشگری مذهبی برای رفتن کمک بگیرم ؟ چه مدارکی که برای سفر به کربلا لازم هستند ؟. هزینه سفر به کربلا چقدر است؟

تمام سوال هایی که در هر مسافرت و هر تغییر مکانی چه کوتاه و چه بلند مدت در ذهن  همه ما نقش میبندند. اما با خود گفتم دل را به دریا بزن و کاری نداشته باش، بین الحرمین در انتظار توست. پیش از حرکت موضوع زیارت حرم امام حسین و حرم حضرت ابوالفضل را با برادرم در میان گذاشتم و اشک در چشمانش جمع شده بود. با چشمانی خیس گفت: بهتر نیست صبر کنی تا اربعین؟ برادم معتقد بود که پیاده روی اربعین حال و هوای دیگری دارد یک لحظه فکر کردم و تمام صحنه های تلویزیون از پیاده روی زائران در روز چهلم سالار شهیدان جلوی چشمانم ظاهر شد.

به هیچ چیز  فکر نکردم و روزشماری را تا روز موعود ادامه دادم تا اینکه روز دیدار با تک خانه قلبم ، امام حسین(ع) و حرم مطهرش از راه رسید.

سفر به شهر کربلا

شرایط خرید بلیط هواپیما

از یک روز قبل برای اقامت در کربلا هرچه برای خرید بلیط هواپیما کربلا جست و جو کردیم هیچ جایی برای فروش پیدا نکردیم ، مثل اینکه هیچ پرواز مستقیمی به کربلا وجود ندارد و باید شهر های دیگر را برای فرود در خاک عراق انتخاب کرد، با توجه به شلوغ بودن تمامی شرکت های هوایی و اوج بازار فروشنده های تورهای هوایی و زمینی کربلا ، به ناچار یک بلیط برای شهر نجف رزرو کردیم و فردای آن روز در فرودگاه مهرآباد بر روی صندلی نشسته بودم که ضربان قلبم شدت گرفت و درست در همان لحظه نوبت هواپیمای من شد. دل تو دلم نبود و در طول مسیر ذکر گفتن از ذهنم خارج نمیشد. اصلا به اینکه چطور به کربلا میرسم فکر نمیکردم. 3 ساعت بعد در شهر نجف فرود آمدیم و پرس و جو کنان به دنبال یک فارسی زبان گشتم تا مسیر رفتن به حرم امام علی(ع) را یاد بگیرم . آخه از هیجان دیدار با امام سوممان آقام حسین(ع) تمام مکان های زیارتی کشور عراق را از گوگل دراورده بودم و شهر نجف مهمترین مسجدش مسجد سهله بود و حرم اولین امام اول شیعیان در مرکز آن قرار داشت. پس از زیارت امام با یک کاروان زیارتی همراه شدم و با پای پیاده به سمت کاظمین و سپس کربلا راهی شدیم.

خرید بلیط هواپیما برای سفر به کربلا

شهر زیارتی کربلا

پس از ورود به شهر زیارتی کربلا ( karbala ) و با دیدن باب البغداد، حجم زیادی از انرژی به بدنم منتقل شد که تمام خستگی ام را از بین برد. برای اقامت در کربلا باید به دنبال جایی برای گذراندن شب میگشتم و از سردسته کاروان پرسیدم و گفت: میتوانی از هتل های کربلا استفاده کنی که الا ماشالله تنوع داره و زیاده ، هر نقطه از شهر رو نگاه کنی هتل های متنوع با ستاره های مختلف میبینی ، مثل هتل های 3 ستاره يا هتل های 5 ستاره که در نزدیکی حرم برپا شده اند.

با استفاده از گوگل مپ هتل های نزدیک را جست و جو کردم و دو هتل که چشمم را گرفت هتل برج الریاحین و هتل قصر الدر ، در مرکز شهر کربلا بود.

اقامت در هتل هتی کربلا

خود را به اولین هتل رساندم که شب اول را در آن بگذرانم اما نگران نپذیرفتن بودم چون ساعت 3 صبح بود ، اما پذیرش هتل شبانه روزی بود.حقیقتا هزینه هرشب اقامتی که در این هتل بخواهید داشته باشید کمی سنگین است اما از امکاناتش چه بگویم که زبان قاصر است :

*ارائه سرویس عالی و به موقع

* خدمه فارسی بلد

* اینترنت رایگان

*کیفیت غذای بی نظیر

نزدیکی هتل به حرم امام حسین(ع)

و از همه مهمتر برای من که خیلی به چشم می آمد نزدیکی هتل به حرم امام حسین(ع) بود . صبح که چشمانم را باز کردم و از پنجره بیرون رو تماشا کردم قشنگ ترین صحنه سال را دیدم. حرم حضرت ابوالفضل جلوی چشمانم بود ، طوری که انگار دستت را دراز میکردی به آن میرسیدی.

پس از زیارت حرم هر دو بزرگوار ، در بین الحرمین ایستاده بودم ، که نغمه اذان به گوشم خورد و شور حسینی را در من پر رنگ تر کرد.

شب دوم برای شناخت بیشتر شهر به هتل قصرالدر کربلا رفتم و اختلاف آن تنها قیمت کمترش بود بخاطر یک ستاره کمتر سر دره ورودی هتل.

هتل برج الریاحین 5 ستاره بود و هتل قصرالدر 4 ستاره اما هردو به سمت صحن حرم بودند، یکی به سمت حرم حضرت ابوالفضل و دیگری به سمت حرم امام حسین (ع) هستند.

شهر کربلا از مراکز خرید بسیاری بهره مند است و خوبیه هر دو هتل نزدیکی به این مراکز بود.

ابتدای کار همیشه پیشنهادات بهتری هم وجود دارند مثلا یکی از پیشنهاد هایی که برادرم به من کردند رزرو یک تور حالا چه زمینی و چه هوایی به کربلا بود که چون افرادی حرفه ای تر از خودتان کاره بلیط و محل هتل را در کربلا برای شما مشخص میکنند از آن سردرگمی و گیجی در کشور غریب خلاص میشوید اما اگر هم خودتان قصد سفر به شهر زیبا و زیارتی کربلا را داشتید حتما از چند روز قبل تاریخ حرکت هواپیما , هزینه های رفت و برگشت را در نظر داشته باشید و بعد اقدام به خرید بلیط هوایی به کربلا کنید.

امیدوارم مطالب خوبی را در خصوص اقامت در کربلا و نحوه رسیدن به کربلا با توجه به تجربه شخصی خودم ارائه داده باشم.