مراسم عزاداری محرم

تصاویر مراسم عزاداری محرم
فهرست مطلب

مراسم محرم هر سال بهترین زمان سفر به کربلا است و تور کربلا در محرم امسال یعنی سال 1402 از بهترین گزینه هایی است که زائران و همراهان عزیز میتوانند برای زیارت سالار شهیدان،امام حسین(ع) انتخاب کنند.

ماه محرم یکی از پرشور ترین ماه ها در سال های هجری شمسی و قمری است که برای شیعیان از اهمیت والایی برخوردار بوده و هست.

مسلمانان شیعه در سرتاسر دنیا بخصوص ایران و کشور های عرب زبان مثل عراق، عربستان، سوریه سالانه برای تجدید پیمان با امام حسین(ع)، به برپایی مراسمات عزاداری میپردازند تا دِین خود به حسین بن علی را ادا کرده باشند.

از مهمترین دستاورد ها و روایات بیان شده و رخ داده شده در دین اسلام واقعه عاشورا است که روزی تلخ و جبران ناپذیر اما بسیار پر معنی را برای مسلمانان روایت میکند، روزی که فرزند دوم امام علی (ع) در مسیر حرکت به سمت شهر کوفه و تجدید پیمان با اهالی این شهر، به جنگ با لشکر عمر بن سعد به دستور عبیداله بن زیاد میپردازد و شهادتی بسیار دردناک را برای ما به جای میگذارد.

ایرانیان هر ساله برای زیارت امام حسین علیه السلام به شهر کربلا سفر میکنند و این رفتن ها در ماه محرم به اوج خود میرسد.

تور زمینی کربلا در مراسم عزاداری محرم 1402

یکی از راه های رسیدن به کربلا انتخاب تور کربلا است که توسط مجریان برگذار کننده تور های مذهبی و گردشگری انجام اجرا میشوند و راهی بسیار سهل برای رسیدن به این شهر زیارتی زیباست.

تور های کربلا به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم میشوند، که در صورت انتخاب هر یک از آنها میتوانید به راحتی و در زمانی کم به شهر کربلا، مقصد تمام دل ها برسید.

تور زمینی کربلا در محرم 1402

یکی از تور های پر طرفدار برای زیارت کربلا تور زمینی میباشد. تور زمینی کربلا برای امسال(1402) کاملترین تور برگذار شده در دوره های قبلی میباشد چون با بهره گیری از بهترین کادر مجرب و لیدر های حرفه ای و خوش برخورد یک سفر زمینی زیارتی و گردشگری بی نقص را برای سفر شما به کربلا میسازیم.

در میان تمام تور های برگذار شده زیارتی و گردشگری، تور های زمینی انتخاب اقتصادی تری هستند، یعنی از نظر هزینه یک تور کاملا ارزان محسوب میشوند، امام ارزان بودن تور های زمینی نشان دهنده کیفیت پایین آن نیست، بنابراین اگر بفکر سفری چند روزه به سمت شهر شکربلا برای زیارت حرم و ضریح امام حسین(ع) هستید، انتخاب ورزرو یک تور زمینی برای شما کم هزینه و در عین حال با کیفیت خواهد بود.

چرا تور زمینی کربلا نسبت به تور هوایی کربلا ارزان تر است؟

پاسخ بسیار ساده است، به دلیل استفاده از وسایل نقلیه زمینی مثل اتوبوس، مینی بوس و قطار هزینه تور کربلا شما کاهش پیدا میکند.

برای سفر به کربلا تور زمینی بهتر است یا هوایی؟

اگر میخواهید سفری بسیار راحت و آسوده داشته باشید، سفر هوایی برای شما مناسب تر است، اما اگر کمی سخت بودن راه برای شما مشکل ساز نیست، میتوانید سفر زمینی کربلا را انتخاب کنید.

مزیت های تور زمینی کربلا چیست؟ یکی از مهمترین معیار های انتخاب تور زمینی کربلا توسط افراد، بهینه بودن هزینه این تور مسافرتی و زیارتی است، بنابراین صرفه اقتصادی تور زمینی کربلا از مزیت های این دسته تور ها است.

 تور هوایی کربلا در مراسم عزاداری محرم 1402

تور هوایی کربلا در محرم 1402

تور هوایی کربلا همانطور که از نامش پیداست، سفری گردشگری و مذهبی میباشد که با هواپیما صورت میگیرد و زائرین عزیز و حسینی را در سریعترین زمان ممکن به شهر زیارتی کربلا میرساند.

تور کربلا هوایی میتواند برای افرادی که زمان کافی و زیادی برای سفر به کربلا ندارند، مثل کارمندان اداری، دانشجویان فرصت مناسبی باشد تا به زیارت کربلا که یکی از مهمترین شهر های زیارتی در تاریخ اسلام بروند.

بهترین زمان برای رزرو تور هوایی کربلا قبل از فرارسیدن ایام خاص و مناسبتی است، چرا که در این ایام تمامی افراد برای خرید تور کربلا اقدام میکنند و جمعیت زیادی آماده سفر به این شهر زیارتی میشوند و قطعا کمی سخت خواهد بود که در آن ازدحام جمعیت بتوانید به راحتی حرم امام حسین(ع) یا حضرت ابوالفضل و بین الحرمین را زیارت کنید، پس سعی بر آن داشته باشید که قبل از رسیدن تاریخ ایام مناسبتی مثل عید نوروز، انواع اعیاد، ماه محرم، ماه صفر تور کربلا خود را رزرو کنید.

اختلاف تور هوایی کربلا با تور زمینی در چیست؟

بطور کلی تور های هوایی مسیر حوصله سر بری ندارند و برای سالمندان و افراد کم توان راحت تر هستند و تور هوایی کربلا هم از این مزیت مستثنی نیست، و اختلاف آن با تور کربلا زمینی در سرعت رسیدن به این شهر است.

تور هوایی کربلا از تمامی شهر ها امکان پذیر است؟ با توجه به اینکه تمامی استان های کشورمان ایران فرودگاه بین المللی دارند، بله امکان برگذاری تور هوایی کربلا از تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، همدان، اراک، خوزستان و بسیاری از شهر های دیگر به مقصد کربلا اجرا میشوند.

در تور هوایی کربلا آیا مستقیما به شهر کربلا میرویم؟

خیر، باتوجه به اینکه شهر کربلا فرودگاه ندارد، شما در شهر نجف فرود می آیید، سپس با یک ترانسفر زمینی به شهر مقصد خود میرسید تا از زیارت امام حسین(ع) و ضریح ایشان برخوردار شوید.

آیا در تور کربلا بجز شهر کربلا در شهر دیگری هم اقامت داریم؟

بله شما ابتدا اقامتی چند روزه، بسته به مدت زمان تور در شهر نجف خواهید داشت و به زیارت حرم حضرت علی (ع) و قبرستان وادی و السلام میروید تا ابتدا به دیدار پدر سالار شهیدان، سپس از زیارت خود ایشان بهره مند شوید.

مراسم عزاداری محرم امسال 1402

محرم امسال 1402

هر سالی که میگذرد افراد بیشتری به جمع مسلمانان میپیوندند، چرا که کامل ترین دین از دید انسانیت و پرستشخداوند است و رعایت کردن اصول آن میتواند زندگی هر شخصی را متحول سازد، در این بین یکی از روایاتی که بسیار برای مردم دردناک و در عین حال پر معنا مییباشد ماه محرم و شهادت امام سوم شیعیان در روز دهم این ماه یعنی عاشورا است.

روز عاشورا تاریخی را برای مردم رقم میزند که تا بحال هیچ روایتی به خود ندیده، شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در کنار برادرش یکی از درد هایی است که نمیتوان آن را توصیف کرد.

محرم امسال 1402 در کشور عزیزمان ایران بسیار خیره کننده خواهد بود چرا که شور و اشتیاق ما ایرانیان برای این ماه عزیز بسیار بالا بوده، بطوری که سالانه به عظمت عزاداری هایمان در ماه محرم افزوده میشود و شکوه و جلوه بزرگتری از این واقعه اسلامی به جهان و جهانیان نشان میدهیم.

ماه محرم اولین ماه در سال هجری قمری میباشد و به دلیل اختلاف سال هجری و شمسی با یکدیگر در سال های هجری شمسی تاریخ شروع ماه محرم هر سال یازده روز به ابتدای سال نزدیکتر میشود.

محرم 1402 از 27 تیر ماه آغاز میشود و تا اربعین حسینی ادامه دارد که 15 شهریور امسال میباشد.

در ماه محرم کشور ما شاهد مراسمات بسیاری در عزاداری برای امام حسین میباشد که در تمامی نقاط کشور برپا میشود.

از مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) که در ایران برگذار میشود میتوانید به سینه زنی، زنجیر زنی، نوحه خوانی، روضه خوانی اشاره کنیم.

برای اینکه عزاداران حسینی گردهم آیند مکان هایی به نام حسینیه یا همان هیئت برپا میشوند که مملو از جمعیت میشوند و با یکدیگر به عزاداری برای امام سوم خود یعنی امام حسین(ع) میپردازند.

بزرگترین حسینیه ایران در شهر زنجان میباشد که سالانه در روز محرم جمعیتی چند هزار نفری را در خود جای میدهد و به شکوهی کم نظیر در میان تمام مراسمات برگذار شده در روز عاشورا تبدیل میشود.

ماه محرم معروف به ماه عزای شیعیان میباشد، چرا که تمام افراد سیاه پوش شده و تا اتمام این ماه به شادی و جشن و سرور نمیپردازند.